A rendezvények digitális világa

Rendezvényszervezésre évente közel 600 milliárd dollárt költenek a világon. Úgy tűnik, a személyes interakciók ideje a digitális kommunikáció előretörésével sem hanyatlik. Sokkal inkább látható a kettő összemosódása: a rendezvények lebonyolítását és az azokon való részvételt számos mobilalkalmazás segíti. Informatikai megoldások támogatják például a regisztrációt. A közösségi média nem csak marketing szempontból fontos, de a rendezvény applikációk számára is lehetővé teszi a résztvevők automatikus beregisztrálását érkezésükkor. Az események a digitális eszközöknek és az ezeken futó alkalmazásoknak köszönhetően interaktívabbakká váltak. Például megjelentek a közösségi falak, amikre egyrészt a szervezők küldhetnek azonnali üzeneteket, másrészt ezeken a felületeken a résztvevők szélesebb körben is megoszthatják saját gondolataikat. Nem ritka, hogy egy rendezvényhez saját alkalmazást fejlesztenek. Ennek segítségével a felhasználók az előadások témájához kapcsolódó videó tartalmakhoz férnek hozzá, illetve a rendezvénytérkép és a programleírás gyors eligazítást adnak számára. Az elhangzott beszédek is szinte azonnal felkerülnek az alkalmazásba, ahonnan könnyen továbbosztható közösségi oldalakon. Kiállítások alkalmával, egy érdeklődési körökre is kiterjedő regisztrációt követően, a kiállítók célzott üzeneteket juttathatnak el a látogatóknak. Bár még ritkaságnak számít, könnyen lehet, hogy az elkövetkező évek trendjeit már a virtuális valóság alkalmazások fogják alakítani. További részletekért olvasd el a BBC cikkét.

Mi kell a virtuális valóság térnyeréséhez?
Interaktív multimédiás alkalmazást fejlesztettünk a Benkó Dixieland Band 58 évét bemutató kiállítására