A webalkalmazás fejlesztés folyamatának, mint bármely más fejlesztési folyamatnak, a tesztelés egy igen fontos, mégis sokszor háttérbe szorított része. Arról, hogy miért fontos a tesztelés és hogy mikor érdemes elkezdeni a tesztelést, Rédei Krisztiánt, az EPAM Systems egyik Tesztelési Vezetőjét kérdeztük.

Interjút készítettünk Sánta Tamással, a Leeds-i székhelyű InfinityWorks IT Tanácsadójával, akivel az agilis módszertan előnyeiről beszélgettünk a vízesés típusú fejlesztéssel szemben. Az interjú első része itt érhető el.

Előző alkalommal a webalkalmazás fejlesztés folyamatáról írtunk, ám nem tértünk ki a különböző fejlesztési módszertanok különbségeire. Ezt pótlandó, interjút készítettünk Sánta Tamással, a Leeds-i székhelyű InfinityWorks IT Tanácsadójával, akivel az agilis módszertan előnyeiről beszélgettünk a vízesés típusú fejlesztéssel szemben. Rengeteg érdekes tapasztalatot osztott meg velünk, így az interjút két részletben tesszük közzé.

Évről-évre nő azon cégek száma, aki egyedi rendszerek fejlesztésével valósítják meg a megfelelő színvonalú ügyfélkiszolgálást, illetve teszik hatékonyabbá üzleti folyamataikat. A SOFTIC Kft-t havi több alkalommal keresik meg olyan kis és közepes cégek, akik valamilyen webalkalmazással javítanának teljesítményükön. Sokszor előfordul, hogy egy jó ötletet követően rögtön árajánlat kéréssel fordulnak hozzánk. Ám a szoftverfejlesztési folyamat megtervezése előtt, legyen szó webes alkalmazásról, mobilalkalmazásról, vagy egyéb egyedi rendszerfejlesztésről, még számos kérdést kell tisztázni ahhoz, hogy az árajánlat megszülethessen.

Eddigi tapasztalataink alapján, úgy döntöttünk, hogy egy blogsorozat keretén belül áttekintjük a webalkalmazások fejlesztésének teljes folyamatát. Ezzel célunk, hogy minden érdeklődő érthető módon megismerkedhessen a számára fontos részletekkel.

Ez a bejegyzés a sorozat első eleme, amelyben röviden összefoglaljuk a webalkalmazások fejlesztésének teljes folyamatát. A további nyolc bejegyzésben az egyes fázisokról lehet majd részletesebben olvasni.

Örülünk, hogy a SOFTIC is hozzájárulhatott a kaposvári megyei kórház onkológiai 'központjában bevezetett keretrendszer sikeres működéséhez. 'A központban 10 éve működő medikai rendszert a SOFTIC fejlesztette, amelyet a közelmúltban 'alkalmassá tettünk a daganatos betegek minél gyorsabb ellátását célzó informatikai rendszeren belüli 'működésre. Az új rendszernek köszönhetően a hatodára csökkent a daganatgyanús betegek kivizsgálásának ideje. ' 'További részleteket olvashat a nol.hu cikkében.

A Super Bowl az NFL amerikai futball bajnokság döntője. A Computerworld internetes portál tájékoztatása szerint ezen a héten debütált egy új online alkalmazás, amelynek egyetlen célja a szórakoztatás: A Super Bowl győztesének előrejelzése. Ez egy WS02’s open-source gépi tanulás technológiára épült prediktív adatelemző játék, amely összetett tanulási algoritmus segítségével hasonlítja össze a csapatokat és tesz előrejelzést. A tanulás alapjául szolgáló adatokat minden lejátszott meccs után frissítik. A Caroline és a New England mérkőzés kapcsán a Big Data Game az előbbi győzelmi esélyét 50,82%-ra teszi szemben a New England 49,18%-ával. Ha valakit érdekel, akkor kipróbálhatja, hogy a rájátszások során a csapatok milyen nyerési eséllyel indulnak egy kiválasztott másik csapat ellen az adatelemző alkalmazás előrejelzése szerint.

A Benkó Dixieland Band története címmel időszaki kiállítás nyílt a Bálnában. A kiállítás november 4–29. között tekinthető meg. Az 1957-ben alakult Benkó Dixieland Band a magyar jazz egyik legjelentősebb együttese. A zenekar élete átível a magyar könnyűzene történetén, a kezdetektől napjainkig. Évtizedeken át ők jelentették Magyarországon a dixielandet. A kiállítás szerves részeként egy interaktív multimédiás szoftver eleveníti fel a látogatók számára a Band 58 évének képi, zenei és videós emlékeit. Az egyszerűen használható érintőképernyős alkalmazás nem csak az informatikai eszközökön szocializálódott közönség, de a számítógépet nem használók számára is könnyen hozzáférhetővé teszi a digitális információt. Élje át ismét a Benkó Dixieland Band emlékezetes pillanatait!

Rendezvényszervezésre évente közel 600 milliárd dollárt költenek a világon. Úgy tűnik, a személyes interakciók ideje a digitális kommunikáció előretörésével sem hanyatlik. Sokkal inkább látható a kettő összemosódása: a rendezvények lebonyolítását és az azokon való részvételt számos mobilalkalmazás segíti. Informatikai megoldások támogatják például a regisztrációt. A közösségi média nem csak marketing szempontból fontos, de a rendezvény applikációk számára is lehetővé teszi a résztvevők automatikus beregisztrálását érkezésükkor. Az események a digitális eszközöknek és az ezeken futó alkalmazásoknak köszönhetően interaktívabbakká váltak. Például megjelentek a közösségi falak, amikre egyrészt a szervezők küldhetnek azonnali üzeneteket, másrészt ezeken a felületeken a résztvevők szélesebb körben is megoszthatják saját gondolataikat. Nem ritka, hogy egy rendezvényhez saját alkalmazást fejlesztenek. Ennek segítségével a felhasználók az előadások témájához kapcsolódó videó tartalmakhoz férnek hozzá, illetve a rendezvénytérkép és a programleírás gyors eligazítást adnak számára. Az elhangzott beszédek is szinte azonnal felkerülnek az alkalmazásba, ahonnan könnyen továbbosztható közösségi oldalakon. Kiállítások alkalmával, egy érdeklődési körökre is kiterjedő regisztrációt követően, a kiállítók célzott üzeneteket juttathatnak el a látogatóknak. Bár még ritkaságnak számít, könnyen lehet, hogy az elkövetkező évek trendjeit már a virtuális valóság alkalmazások fogják alakítani. További részletekért olvasd el a BBC cikkét.

Nehéz megítélni, hogy mikortól higgyünk a virtuális valóság üzleti lehetőségeiben. Vajon mi és mikor hozza meg azt az áttörést, aminek következtében a VR teret hódít a játékok, az oktatás és más piacokon? David Bowman, a Crytec videojáték gyártó cég igazgatója szerint eljött az ideje, hogy kezdeti lépéseket tegyünk a virtuális valóság felhasználásában és a mostani tapasztalatokból tanuljunk, mert amikor a virtuális valóság hirtelen népszerűvé válik, erre már nem lesz lehetőségünk. Aki most lemarad, az a jövőben kimarad. Bowman úgy gondolja, hogy a VR sikerének kulcsa az az érzés, hogy ott vagy, abba a térbe tartozol és a virtuális valóság válik számodra valósággá. Bármi, ami az érzékszerveiden keresztül megzavarja ezt az érzetet, akadályozza a VR népszerűsödését.

Tavaly az Apple store-ban található több mint 680.000 alkalmazás használt helyrajzi szolgáltatásokat, például segítette a felhasználók célhelyszínre navigálását, illetve javasolt adott helyszínhez közeli eseményeket és éttermeket. A rengeteg geoadat összegyűjtése és felhasználása komoly kihívást jelent. A Mapbox Studio legújabb verziója ezt szándékozik egyszerűbbé tenni. A kialakított grafikus interfész könnyen használható, különösen grafikai szoftverekben jártas felhasználók számára. Valamint komoly előrelépést jelent, hogy a szoftver használata során nincs szükség programozásra, ami eddig elkerülhetetlen volt a térképek testreszabásakor. Szemben a Google-lal, ami üzleti hozzáférést értékesít hatalmas térképgyűjteményéhez, a Mapbox olyan üzleti eszközöket kínál, amivel ügyfeleik elkészíthetik saját térképeiket. Bárki kipróbálhatja! További részletekért olvasd el a wired.com cikkét

Egy virtuális valóságba a valóságot is bevonó, úgynevezett kevert valóságot (mixed reality, MR) létrehozó rendszer segítheti a katonai műveletek költséghatékony tervezését és gyakorlását. A BAE Systems és a Birmingham-i Egyetem által tervezett rendszer használata során a katona egy Oculus Rift VR headsetet visel, amelybe két kamera is be van építve a valós környezeti történések megjelenítéséhez. A mesterséges intelligencia által támogatott stratégiai döntéseket egy virtuális asszisztens közvetíti a műveleti parancsnok felé. Az MR rendszer szintén használható tűzoltási és mentési műveletek koordinálásához, illetve sürgősségi beavatkozás irányítására vegyi vagy biológiai támadások esetén. További részletekért nézd meg a BBC által készített beszámolót.

A két HoloLens headsetet az űrbe szállító rakéta júniusban felrobbant. A NASA most ismét azt tervezi, hogy HoloLens-t küld a Nemzetközi Űrállomásra. A földön leginkánasa hololensbb játékokhoz használt virtuális valóság eszköz nagyban támogathatja az asztronauták munkáját. A NASA azt reméli, hogy az űrállomáson történő hibajavítások során és az asztronauták számára ismeretlen tevékenység végzése közben egy távoli szakértő segítheti őket, aki a HoloLens segítségével ugyanazt látja, mint az asztronauta. A készülék által létrehozott virtuális valóságban használati utasítás és útmutatás is megjeleníthető az űrállomás berendezéseinek kezelését illetően. A NASA kifejlesztette egy olyan alkalmazás prototípusát is, ami a különböző tárgyak megtalálását segítheti az űrállomáson tevékenykedők számára. Bár a tárgyakat eddig is kóddal látták el és a helyüket adatbázisban rögzítették, a tárgyak helyének megtalálását nagyban gyorsíthatja ez az applikáció, ami felismeri a tárgyakat és megmutatja a HoloLens viselője számára a követendő útvonalat, amely elvezeti őt a tárgy tároló helyéhez. További részletek a Technology Review oldalán: Why NASA Wants Microsoft’s HoloLens in Space

A mobiltelefonoktól származó adatok összegyűjtésével, feldolgozásával, értelmezésével és megjelenítésével lehetővé válik az emberek szokásainak és tevékenységeinek részletes vizsgálata. Kondor Dániel és mobile data ManyCitiesnéhány társa, az MIT SENSEable City Laboratóriumának és az Ericsonnak a munkatársai, a héten útjára indítottak egy olyan online eszközt, ami a mobiltelefonokból származó adatokat a világ városaiban élő emberek tevékenységének megjelenítésére használja. Az új eszköz neve ManyCities. Segítségével bárki részletesen tanulmányozhatja számos város emberi aktivitását. Az eszköz az adatok alapján trendeket, tipikus viselkedési mintákat is láthatóvá tesz. Például jól látható, hogy a legtöbb SMSt Hong Kongban reggel küldik, New Yorkban este, míg Londonban a déli órákban. A mobil adatforgalom tanulmányozásával értékes információkhoz juthatunk, ha kipróbáljuk a ManyCities-t a www.ManyCities.org oldalon. További részletek a Technology Review oldalán: The Website That Visualizes Human Activity in Cities Across the World

A SOFTIC Kft. innovatív szoftverfejlesztő cég. Nemzetközi és belföldi piacra is dolgozik, számos sikeres termékfejlesztési és K+F projekttel a háta mögött. Valamennyi munkatársunk gyorsan tanul, szereti a változatosságot, értékeli az újdonságokat, valamint gyakorlattól függően hatékonyan használ egy vagy több trendi web-, desktop-, Cloud- és/vagy mobilfejlesztési technológiát. Nagy hangsúlyt fektetünk kollégáink motivációjára, elsősorban az elismerés, a visszajelzés és a folyamatos szakmai fejlődés hátterének biztosításával. Cégünk főállású Java fejlesztő munkatársat keres, minimum 3 év szakmai tapasztalattal, J2EE és SQL jártassággal. Mindenképp jelentkezz hozzánk, ha

  • szeretsz változatos témájú projektekben részt venni,
  • igényled a folyamatos tanulást és a szakmai fejlődést,
  • szenvedélyesen érdeklődsz az új technológiák és újdonságok iránt,
  • a kihívást ösztönzőn éled meg és
  • a rád bízott feladatokat felelősséggel kezeled!
A szakmai önéletrajzokat a jobs@softic.hu email címre várjuk. A munkavégzés helye: 1093 Budapest, Lónyay utca 7.